Llar d'Infants El Patufet

El Projecte i La línia educativa


Tot es treballa de manera simultània, en totes les activitats que es realitzen durant tota la jornada escolar, es treballen els hàbits i els objectius preestablerts per l’escola, que són els que ens marca el departament d’ensenyament de la Generalitat.

El currículum del 1r cicle d’Educació Infantil es centra en els continguts educatius relacionats amb:

  • Desenvolupament del moviment.
  • Desenvolupament del control corporal.
  • Primeres manifestacions de la comunicació i el llenguatge.
  • Pautes elementals de convivència i relació social.
  • Descoberta de l’entorn proper dels infants.


Són aquests els pilars fonamentals sobre els quals nosaltres treballem i pensem activitats.

El nostre dia a dia està pensat perquè cada dia de la setmana es realitzi una activitat relacionada amb algun tipus de llenguatge; musical, verbal, plàstic, corporal i manipulatiu, sempre respectant els ritmes evolutius de cada nen/a i al voltant d’un fil conductor que treballem tota l’escola alhora, fent-los coincidir amb el nostre entorn més proper com la Festa Major de Molins de Rei, la Castanyada, el Nadal, el Carnestoltes, Sant Jordi… les estacions de l’any; tardor, hivern, primavera i estiu i altres temes d’interès rellevant com ara el cos humà o els animals.

Pel que fa al Juliol, proposem uns dies de jocs d’aigua per tal que els infants portin a terme activitats aquàtiques, diferents de les que s’han dut a terme al llarg del curs i que la calor sigui més lleugera.
Els infants porten tot el material necessari com el banyador i les xancletes, i les educadores preparem activitats com ara safates amb material per observar si sura o s’enfonsa, aigua amb colorants, regadores, polvoritzadors, transvasaments, glaçons, ruixem amb la mànega... tot un seguit d’activitats en les quals l’aigua és la protagonista principal.

Així doncs, aconseguim que els infants adquireixen vocabulari específic, cançons, danses, i a més a més, coneguin les festes tradicionals del nostre entorn.

Cal donar especial rellevància a què els especialistes d’anglès, música i TREVA del Patufet són alhora mestres del Col·legi Virolai, així doncs, les famílies que decideixen matricular als seus fills al Col·legi, ja tenen referents d’aquest.


Activitats dirigides per personal especialitzat


Música

A càrrec de l'especialista en educació musical Paco Moreno.

Aquestes sessions es duen a terme a totes les aules i nivells de la llar d’infants i tenen una durada de 30 minuts setmanals.
Al llarg del curs convidem a les famílies a una “Sessió d’educació musical” especifica per cadascuna de les aules.

Aquestes es duen duran a terme a l’aula d’arts escèniques del Col·legi Virolai, ja que està molt ben condicionada i l’espai és molt més ample que el de la llar d’infants, i per tant, afavoreix més el moviment i els aspectes a treballar al llarg de la sessió.

La durada prevista és d'uns 45 minuts.



Projecte TREVA

El programa TREVA (Tècniques de Relaxació Vivencial Aplicades a l’Aula) aplica la relaxació i mindfulness a l’escola com a resposta a les necessitats existents en la majoria d’aules en l’actualitat. També pretén oferir la relaxació com a contribució a la innovació psicopedagògica per a l’educació al segle XXI. La relaxació a més de ser un recurs per a la docència de qualsevol assignatura, proporciona a alumnes i professors un espai d’intimitat, una oportunitat d’aprofundir en l’autoconeixement i un excel·lent recurs per desenvolupar la intel·ligència emocional. Així mateix, la relaxació-mindfulness constitueix una excel·lent aportació al neuroaprenentatge.

Amb aquesta finalitat, al Patufet introduïm el programa TREVA amb els següents objectius:

  • Educar amb CONSCIÈNCIA PLENA.
  • Aprendre a formar la PRÒPIA PRESÈNCIA a classe.
  • Educar amb CALMA.
  • Generar CONTACTE REAL (VINCLE) amb l’alumnat.
  • Desenvolupar la PRÒPIA INTERIORITAT.


Durant dos anys els docents de totes les etapes han estat formant-se en les tècniques de relaxació, interiorització i mindfulness i ja ho estan aplicant a classe. La formació ha estat dirigida pel Doctor Lluís López i el seu gabinet, amb la col·laboració del ICE (Institut de Ciències de l’Educació).

Aquesta activitat es duu a terme a les dues aules d’EI2 i té una durada de 30 minuts setmanals.



La carta de compromís


El caràcter propi del centre reuneix els requisits establerts en l’article 115 de la LOE, i tots els membres de la comunitat educativa el coneixen i el respecten com a descripció del model educatiu que l’escola ofereix a la societat en el marc de la llibertat d’ensenyament.

Per accedir a la carta de compromís feu clic aquí.


L'organigrama



Organització pedagògica dels docents que composen la comunitat educativa de la Llar d’infants Patufet:

Personal del centre:

  • Gerència: Francesc Xavier Rodríguez

  • Secretaria: Tere Pulgar i Marta Julià
  • Servei informàtic: Daniel Puente
  • Manteniment: Carlos García
  • Especialista en educació musical: Paco Moreno
  • Teacher d’English: Eva López
  • Especialista en mindfulness: Soraya Olías
  • Directora: Alba Rodríguez

  • Tutora P-0: Marta Campanyà
  • Tutora P-1: Carolina Fernández
  • Tutora P-2: Anna Ripollès
  • Tutora P-2: Marina Soler
  • Suport: Gemma Canut
  • Suport: Maribel Ortuño

  • Menjador: Cuina 7 i Tria

Per accedir a l'ogranigrama feu clic aquí


El KinderTIC


A partir del dia 22 d’abril de 2014, l’escola va començar a utilitzar la plataforma educativa KinderTIC, la primera eina online de gestió pedagògica per a llars d’infants que afavoreix el desenvolupament integral dels més petits a través de dues fórmules: la cohesió entre tots els implicats de la comunitat educativa (equip directiu, docents, famílies...) i la simplificació de la tasca educativa per a cada una de les persones implicades en aquesta comunitat.

Per poder començar a utilitzar aquesta eina, heu de seguir aquests passos:

Entrar a la pàgina web: www.kindertic.com, prémer sobre el botó INICIAR SESSIÓ i introduir el nom d’usuari i la contrasenya que us hem facilitat.

Entrar a l’apartat NOTIFICACIONS i definir els correus i les notificacions a rebre (es poden definir el nombre de correus que es vulgui).

En rebre la notificació al correu, cal prémer sobre l’enllaç ACCÉS DIRECTE A LA PLATAFORMA (situat a la zona inferior del missatge) per accedir al sistema sense necessitat d’introduir l’usuari i la contrasenya. En entrar, apareix la pantalla Mur d’activitats on es mostren tots els esdeveniments del dia. Si es vol més informació sobre un esdeveniment concret, cal clicar sobre aquest esdeveniment i el sistema portarà automàticament a la pantalla per visualitzar-la.

Si ho desitgeu, també podeu:

Canviar la contrasenya a l’apartat PERFIL.

Escriure missatges a l’agenda del/a vostre/a fill/a a l’apartat AGENDA (aquest missatge el veurà l’equip docent en el moment que l’infant arribi a l’escola).

Rebre i enviar MISSATGES DIRECTES (comunicació amb l’equip directiu i l’equip docent).

Les famílies que ja formeu part de la comunitat educativa del Patufet podeu accedir a la plataforma a través d’aquí.


L'oferta Educativa


A la llar d’Infants Patufet impartim el primer cicle d’Educació Infantil i al llarg d’aquesta aquesta etapa l’alumnat està agrupat per intervals d’edat: Una aula de lactants, una de caminants i dues de maternals.

Els infants s’agrupen per edat homogènia i amb poca diferencia de mesos entre el més petit i el més gran.

Els agrupaments per edats es basen en criteris psicopedagògics en relació amb el nivell de desenvolupament infantil, i també amb les necessitats reals de demanda de places de cada curs.

El fet de formar els grups d'alumnes per edats i que en un grup hi pugui haver diferències de pocs mesos d’edat i tenir un nivell de competències similar fa que s’organitzin amb més facilitat les activitats de grup.

Sortides


Sortides amb els grups de caminants (1 a 2 anys) i maternals (2 a 3 anys) a la Plaça del Palau a mirar paradetes durant la Diada de Sant Jordi per gaudir i explorar l’entorn més proper.
I a més a més, l’aula de maternals durant el mes de Maig va a la granja escola Can Pidelaserra .

Continuïtat


Continuïtat en el projecte educatiu amb el Col·legi Virolai.

Normes de l'escola



Per accedir a les normes de l'escola feu clic aquí.



Relació FAMÍLIA-ESCOLA



Contacte directe amb els/les educadors/es


Qui vingui a portar o buscar a l’infant, es dirigirà directament a l’aula del nen/a i podrà comentar personalment qualsevol cosa a l’educador/a.



A través de la plataforma KinderTIC


Eina de comunicació diària i directa entre família i escola.



Reunions informatives


Al Juliol concertem una reunió amb els pares dels alumnes del curs vinent perquè coneguin a l’aula, l’educadora i els infants es familiaritzin amb l’espai.

Per acabar de concretar els horaris que tenen pensat fer el curs que ve, i els serveis que faran servir. Aquests no tenen per què ser els definitius, és només una orientació.

A l'Octubre, vénen del Fitness Center, a assabentar-nos de com s’estructuren les sessions del curset de piscina i la manera que tenen de treballar.

I per últim, i no per això menys important, els familiars s’adrecen cadascú a la seva aula on l’educadora dels seus fills els fa cinc cèntims de la normativa, de com s’estructura el nostre dia a dia i de l’organització de l’aula.

Entrevista personalitzada


A partir de febrer es concreta una entrevista individual per fer un seguiment conjunt de l’evolució de l'infant en horari escolar.



Informe a final de cada curs


A través de la plataforma KinderTIC, el darrer dia de curs enviem uns informes adequats a l’edat i el desenvolupament dels alumnes on s’intenta reflectir l’evolució de l’infant al llarg de tot el curs. Aquests informes contenen aspectes com l’adaptació, l’actitud, els hàbits, el coneixement d'un mateix i del propi cos, el joc i moviment, la interacció i relació amb els altres, l’exploració de l’entorn proper, el llenguatge verbal, plàstic i musical.